18 Kasım 2018 Pazar

Çorum Amasya Arası Yolculukta Çekiç Ali'den Bozlak Dinlemek...

Türk Isı Bilimi ve Tekniği Derneği'nin iki yılda bir başka bir üniversite ile ortaklaşa düzenlediği Ulusal Isı Bilimi ve Tekniği Kongresi (ULIBTK 2017), 13 - 16 Eylül 2017 tarihleri arasında Çorum Hitit Üniversitesi'nde yapıldı. Ben de oraya doktora tezimin ana konusu olan metan yanmasında is oluşumu üzerine hazırladığım bir bildiri ile katılmıştım. 

Kongre'nin sosyal programı kapsamında bir akşam bizleri Amasya'ya götürdüler. Yol baştan sona görülmeye değerdi. Aracın radyoda çok güzel türküler çalıyordu. Ben de her zaman büyük keyif aldığım yeni yollarda gitmenin ve doyumsuz manzaraları seyretmenin hazzıyla, o coğrafya ile bütünleşen türküleri kaydetmeye başladım. Fakat şoför mahallinde oturan hocanın telefonu çalıp da türkülerin sesi kısılınca, keydettiğim görüntülere, Zonguldak'a döner dönmez Çekiç Ali'nin muhteşem yorumuyla bir klip oluşturdum... Anadolu insanının taa Hititler'den kopup gelen, kaç bin yıllık aşkını, sevdasını, uçsuz buçaksız sarı buğday tarlalarını görüntüleri eşliğinde, "Sarı Yazma"lı güzele söylenmiş bir türkü ile yad edelim dedim...

İşte, yanıbaşımızda Çekiç Ali söylüyor,
"Sarı yazma yakışmaz mı güzele
Sarardı gül benzim de döndü gazele
Aman ben gidiyorum da sen yareni tazele
Al da beni taştan taşa çal güzel"